








































Mjesec studeni započinjemo s obilježavanjem blagdanom Svih Svetih na način da smo razgovarali na tepihu gdje djeca navode: „To je blagdan kada idemo na groblje i nosimo lampione.“, „Ja se sjećam kada smo u vrtiću bojali lampion pa sam ga s mamom nosio na groblje.“, kroz različite likovne aktivnosti izrađujemo lampione koje smo postavili u hodnik naše sobe dnevnog boravka. Početka mjeseca smo posvetili učenju geometrijskih oblika, dana u tjednu , mjeseci u godini, sata i godišnjih doba U aktivnosti „Potraga za oblicima“ djeca su bila podijeljena u četiri skupine gdje su se natjecali koja će skupina prikupiti više zadanih oblika u određenom vremenu, tijekom ove aktivnosti učimo poštovati pravila i surađivati. Priču „Jako gladna gusjenica“ smo iskoristili za učenje dana u tjednu, te smo djecu poticali na aktivno slušanje kako bi mogli točno nacrtani ono što je gusjenica pojela određeni dan, a uz pokretnu igru „Kapijo, Kapijo“ smo svaki dan ponavljali dane u tjednu, izradili smo i plakat gdje smo svaki dan bilježili danas je…., jučer je bio…, sutra je…., bilježili smo kakvo je vrijeme (sunčano, kišno, oblačno, vjetrovito), također smo vodili evidenciju i dana u mjesecu. Djeci smo ponudili aplikacije na kojima se nalazilo određeno godišnje doba, izrezivali smo odjeću a djeca su morala donositi zaključke tijekom kojeg godišnjeg doba se nosi ta odjeća, te smo ju lijepili na plakat. Kroz aktivnost „Zajedno učimo na sat“ postavljamo kazaljke na određene sate i navodimo koliko sati prikazuje sat, razgovaramo o pojmovima jutro, podne i večer. Izradili smo zidne i ručne satove od kolaž papira. U aktivnosti „Satić kuca“ slušamo otkucaje sata i obraćamo pažnju na ritam. 14. Studenog obilježavamo svjetski dan dijabetesa s obzirom da imamo djevojčicu s dijabetesom u našoj skupini na poseban način smo htjeli obilježiti ovaj dan, za djecu smo priredili igrokaz „Medo i princeza dijabetičarka“ uz koji smo naučili dosta i o važnosti zdrave hrane, izradili smo i plakat na kojem su se nalazili dječji radovi na ovu temu, vagali smo hranu i prikazivali koliko kockica šećera sadrži određena namirnica, dan smo zaokružili poligonom s preprekama kojeg smo postavili na terasi vrtića, gdje su djeca prenosila kockice šećera na tanjuru ali su pri tome morali paziti da im ne padnu na pod. Ovaj mjesec smo obilježili i dan Dan sjećanja na žrtve domovinskog rata i dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. Djeca su izrađivala Vodotoranj, Vučedolsku golubicu, razgovarali smo o ratu i miru, zabilježili dječje odgovore i ukrasili hodnik vrtića. Planirali smo zapaliti i svijeće kako bi uveličali taj dan zajedno s djecom ali je padala kiša te smo ih posložili kod vrtićke ograde. Započeli smo s našim projektom „Tikvice – simbol Gradišta“. Kako bismo što vjernije prikazali proces šaranja tikvica, u naš vrtić smo pozvali Vinka Babića koji se već dugi niz godina bavi šaranjem tikvica. S obzirom da Vinko svira tamburicu i dvojnice odlučili smo to iskoristiti kako bismo pridobili dječju pažnju, Vinko je ušao svirajući tamburicu. Djeca su znala da će nas danas posjetiti gost, ali nisu znala što ih sve očekuje. Tijekom Vinkovog sviranja tamburice djeca su mu počela spontano pljeskati, a pojedinci su i plesali u ritmu. Ubrzo nam je i pokazao kako zvuče dvojnice, djeca su ovaj instrument uspoređivali s flautom. Nakon sviranja Vinko je zajedno s odgojiteljicama počeo s poticajnim pitanjima o tikvicama, također smo promatrali i išarane tikvice, izrađivali tikvice od glinamola i ukrašavali ih štapićima, čak smo imali priliku i namuljati prave išarane tikvice zagorenim orasima. Kako bismo djecu što bolje upoznali s raznolikošću koju tikvice nose sa sobom, osmislili smo igru „Čarobna torbica“. Koristeći torbicu u koju su odgojiteljice stavile tikvice različitih veličina, tekstura i oblika te svježe i sušene tikvice sjeli smo u krug i krenuli s igrom. Zamišljeni zadatak je da dijete prvo bez gledanja, samo opipavanjem opiše tikvicu, ono što osjeti pod prstima, a nakon što ju izvuče da opiše i ono što vidi. S obzirom da smo zaključili da su tikvice simbol Gradišta te kako se nalaze i na gradištanskom grbu, djeci smo ponudili naljepnice gradištanskog grba, pastele i papire.
Djeca su došla na ideju da umjesto naše stare igre „vrući krumpir“, ovaj puta igramo igru „vruća tikvica“. Za kraj druženja zamolili su Vinka da im odsvira još nešto te smo naučili igrati jednostavno kolo “Ajd na lijevo, ajd na desno”.
Pred kraj ovog mjeseca započinjemo s pripremama za mjesec prosinac i prvu adventsku nedjelju, izrađujemo adventski kalendar koji ćemo svakodnevno otvarati od prvog prosinca, ukrašavamo vrata naše sobe dnevnog boravka.