Listopad je značajan svim Gradištancima, međutim najviše veseli naše najmlađe. Kako bismo
otkrili što naši najmlađi znaju o svom rodnom mjestu, proveli smo intervju koji je donio
mnogo zanimljivih odgovora. Nedvojbeno najbitnije obilježje Gradišta je NK Slavonac, sudeći
po odgovorima naše starije odgojne skupine „Oblačići“.
Gradištanske kuće opisuju kao malene kuće s velikim dvorištima, nadodaju da su neke kuće
ograđene, a neke ne. Uz poticajna pitanja odgojiteljica dosjećamo se koja rijeka teče i tko je
zaštitnik naše crkve. Upoznali smo se sa zaštitnim simbolom našeg sela, odnosno tikvicom i
starim narodnim običajem šaranja tikvica. Naučili smo pokretnu igru naših baka i djedova
„Ćoro, ćoro“. Uz lutkarsku predstavu „Želim ići na kirvaj“ koju smo usko povezali s pravima i
dužnostima djece, te glavnim karakteristikama Gradišta ušli smo u dječji tjedan. Razgovarali
smo o dječjim pravima i dužnostima, izradili grupni plakat „Imam pravo na..“, pogledali smo
kratki edukativni videozapis „Svi imamo prava“, a zatim crtali i zapisivali četiri nama
najvažnija prava. Pjesmica „Velik kao dijete” zaintrigirala je naše mališane. U listopadu smo
se uz razne poticajne aktivnosti upoznali i sa šumskim životinjama. Pročitali smo mnoge priče
o nama uvijek zanimljivoj šumi, a čak nam je i razgibavanje teklo uz oponašanje šumskih
životinja. Kako bi naš mozak i dalje dobro pamtio imali smo aktivnosti važne za razvoj
koncentracije i usmjeravanje pažnje, a neke od njih su „Upamti redoslijed”, „Složi životinju”,
„Pogodi koja je životinja u pitanju”, „Vesela slova”.
No, bilo je važno potaknuti i razvoj grafomotorike u čemu su nam pomogle aktivnosti
„Krivudava krošnja”, likovno – kreativna aktivnost „Šuma” i „Teci, teci”. A sve smo zaokružili s
predstavom „Šumsko sijelo” čije smo likove nakon predstave crtali. Kako su nam protekli
Dani kruha i jabuka već ste imali priliku vidjeti na našoj prethodnoj objavi. S obzirom da nam
je uslijedilo nekoliko kišnih dana, zabavili smo se s temom „Padaj, padaj kišo” te dokazali da
nije sve tako tmurno iako je kišovito. Uvježbali smo recitaciju „Kiša pada” uz dramatizaciju s
pokretima tijela, a osim recitacije vježbali smo i matematiku uz aktivnost „Bojaj i broji”. Uz
likovne aktivnosti poput „Veseli kišobran” i „Kišni oblak” razvijali smo maštu i kreativnost, a
predčitalačka aktivnost „Složi riječ” također nas je potakla na razmišljanje. Posvetili smo se
istraživačkom centru i izveli mnoge pokuse poput „Kako kiša prolazi kroz oblake”, „Što pluta,
a što tone u vodi”, „Sipamo vodu u razne posude, koliko stane?” Uz priču „Kako se prognozira
vrijeme” upoznali smo se s vremenskim prognozama, a uz „Vodeni poligon” iskušali smo naše
tjelesne sposobnosti, ali također i koncentraciju te strpljenje.
Odgojiteljice Anita Živković i Ljerka Bulić