Kada se spomene inteligencija, svi prvo pomisle na dobru logiku, brzo računanje i talent za matematiku. Ali, to je vrlo usko razmišljanje jer postoji više tipova inteligencije. Prema psiholozima, ukupno četiri:
1) Kvocijent inteligencije (IQ)
2) Emocionalni kvocijent (EQ)
3) Socijalni kvocijent (SQ)
i četvrti o kom se najmanje govori:
4) Kvocijent “nedaća” (AQ)
Kvocijent inteligencije (IQ) mjeri nivo razumijevanja. On vam je potreban da biste rješavali matematičke zadatke, pamtili stvari i prisjećali se naučenih lekcija (na primjer u školi ili na fakultetu).
Emocionalni kvocijent (EQ) mjeri sposobnost održavanja dobrih odnose sa ljudima koji vas okružuju, da budete točni, odgovorni, iskreni, da poštujete tuđe (ali i svoje) granice, da budete skromni, otvoreni i suosjećajni prema drugima. On je visok kod osoba koje imaju razvijenu empatiju i osjećaj za tuđe potrebe i emocije, koliko i za svoje.
Socijalni kvocijent (SQ) zapravo mjeri društvene j i sposobnost izgrađivanja prijateljstva i da ih kroz vrijeme održite i sačuvate.
Ako vaše dijete ima visok EQ i SQ, veća je šansa da će postići veće i bolje stvari u životu, nego neko s višim IQ, ali ne tako visokim EQ i SQ. Pa opet, usprkos tome, većina škola fokusira se na poboljšanje nivoa IQ dok su EQ i SQ prilično zapostavljeni.
Osoba sa visokim IQ može vrlo lako biti zaposlena niže u hijerarhiji od osoba sa višim EQ i SQ, čak i ako imaju prosječan IQ.
EQ predstavlja karakter, dok je SQ karizma koju osoba nosi u sebi.
Ali, ne smijemo zaboraviti ni četvrti “novi” tip inteligencije:
Kvocijent nedaća (AQ) mjeri sposobnost osobe da se izbori i sa teškim situacijama u životu i da izađe iz nevolja bez gubljenja entuzijazma, zdravog razuma.
Kada se osoba suoči s problemima, AQ koji određuje tko će odustati, tko će možda napustiti porodicu, a tko čak izvršiti samoubojstvo jer se ne može boriti.
Zato, roditelji, molim vas – radite sa svojom djecom na stvarima koje nisu samo razvoj akademskih vještina. Trebali biste ih naučiti da manualni rad nije nikakva kazna te da vole sport i umjetnost.
Dok tako naporno radite na razvoju njihovog IQ, ne zaboravite EQ, SQ i AQ. Vaš je zadatak da djeca, osim matematike i dobre memorije, imaju i sposobnost da različite stvari rade nezavisno od svojih roditelja.
Ili, ukratko – ne spremajte put za svoju djecu. Umjesto toga, spremite djecu za put.