I DJECI TREBA GODIŠNJI ODMOR

Jeste li se ikada zapitali kako izgleda dan vašeg djeteta u vrtiću ?

Što radi , je li sretno ,nervozno, u konfliktu ,kako to rješava, plače li ili se smije ?

7: 00-8:00: Dolazi u vrtić, pozdravlja prijatelje i odgojiteljicu, doručkuje i kreće s aktivnostima ,slaže kocke, kuha u kuhinjici, igra društvene igre ,vježba ,crta, slika ….Igra je temeljna dječja aktivnost preko koje dijete uči ,stječe nova iskustva i spoznaje ,ulazi u interakciju i socijalne odnose  s odraslima i djecom.

9:30-10:00 Vrijeme užine i odlazak na igralište gdje trči ,ljulja se i penje , igra različite igre ,baca snijeg i upija zrake sunca .Za vrijeme ljepšeg vremena boravak na zraku se  produžuje pa sve što je do sada radio u sobi može raditi vani .

11: 30 -12:00Vrijeme ručka ,biranje najljepšeg komada kruha  i uživanje u ukusnom i zdravom obroku .Nakon ručka siti i čisti liježu na svoje krevetiće ,poredani jedan do drugoga  uz ugodnu relaksirajuću glazbu ili priču  koju ima je odgojiteljica ispričala tonu u miran san.

Oko 15:00 sati jedan po jedan otvaraju svoje okice i jedu popodnevnu užinu .

Već do 16sati većina njih je već otišla svojim kućama sa smiješkom na licu.

Lijep dan ,zar ne ?!

ŠTO DJECA STVARNO RADE U VRTIĆU ?

Sad razmislimo o aktivnostima kojima se djeca bave  i kako one utječu na dijete .

Dok slika temperama više puta pogriješi, isprlja se ,naslika ili jednostavno manipulira bojom  po papiru .Istovremeno osjeća sreću i ushićenje zbog zadovoljstva postignutim ,a tjeskobu zaprljanom majicom ,prolivenom bojom ,prljavim rukama ,neuspjehom, a nakon svega sad to još i mora pospremiti, presvući se i oprati.

Kada igra „Memory“ mora se dovoljno koncentrirati  kako bi zapamtio svaku okrenutu sličicu , pri tome osim što potiče razvoj koncentracije , opažanja i okulomotorne koordinacije ulazi u socijalnu interakciju sa suigračima koji ga optužuju za varanje  nakon čega slijedi promišljanje o sukobu, pravilima ,rješavanje  nastalog problema . Nakon „Memoryja „slaže kocke u toranj .Kada se približi kraju gradnje toranj se sruši ,a kocke padaju na pod . Slijedi nekoliko pokušaja gradnje novoga tornja ,sad kada je već skoro gotov, odgojiteljica zove na užinu ,a uskoro bi trebali izaći na igralište .

Istovremeno je sretan i ushićen jer idu van ,a s druge strane pomalo tužan jer ovaj svoj hvale vrijedan toranj mora pospremiti.

U garderobi pokušava  navući nove fancy tenisice  koje mu je mama nekidan kupila .Gura ,navlači , poteže ,ali ne ide , lakše je djedu bilo iščupati repu nego njemu navući tenisicu. Na sreću tu je njegova teta koja rješava problem .Dok na igralištu trči ,šuta loptu ,nekoliko puta pada .Izgleda da te lijepe tenisice baš i nisu za nogomet.

Danas je na jelovniku njegovo “najdraže „ jelo ,riba ,špinat i krumpir .Uspijeva pojesti ručak  pa čeka kako bi se za nagradu zasladio posebnim keksićem . Na kraju dana mama se čudi kako je uspio pojesti jer kući to ne bi ni probao. Ne zaboravite za to je trebalo puno upornosti i poticanja odgojiteljica .Slijedi obavljanje nužde ,umivanje i pranje ruku. Vrijeme je za dnevni odmor. Svatko traži svoj krevetić.  Napokon ga pronalazi, i liježe u svoj krevetić .Oko 15h užina ga već čeka na stolu ,a kroz hodnik se čuju koraci roditelja koji dolaze po svoja sunašca .Dolazi i njegova mama  pa  sa smiješkom  pozdravlja prijatelje  i ide kući. Lijep dan ,pun pjesme ,igre , veselja ,učenja ,frustracije, tjeskobe ,pozitivnih i negativnih emocija ,čak i odmora.

KAKAV JE VAŠ DAN I PO ČEMU SE RAZLIKUJE OD DJEČJEG DANA ?

Sada dragi roditelji razmislite o vašem  radnom danu ,onom od jučer ,prije tjedan, mjesec dana . Koja je razlika između vašeg i djetetovog dana ?Kada malo bolje razmislite ,zapravo  je vrlo mala . I odrasli i djeca bude se rano htjeli oni to ili ne . Djeca odlaze u vrtić ,a vi na posao . Oboje se susrećete s novim izazovima ,uspjesima i neuspjesima ,usponima i padovima .

Prosječno radno vrijeme na poslu traje 8 sati, djetetov radni dan često traje i duže ako uzmemo u obzir da je dijete u vrtiću dok se vi vozite na posao i s posla  ili iskoristite priliku za kavu ili kupovinu .Odrasli znaju  reći „ali ja plaćam račune „,“ja kuham i peglam „,“to je samo dijete „.Za to vrijeme njihovo voljeno dijete provodi više vremena u vrtiću okružen izazovima i osobama koje mu se možda sviđaju  ,a možda i ne . Svako dijete kao i odrasla osoba ima potrebu za predahom i prekidom rutine .

Djeca vole biti kod kuće okruženi svojim najmilijima ,okruženi svojim igračkama  koje će koristiti baš onako kako oni žele i kada žele ,stoga im je vrlo važan odmak od vrtića kao i odraslima od posla .Boravak u vrtiću djeci je najčešće  jedina obaveza u predškolskoj dobi ,a s vremena na vrijeme potreban im je odmak. Svaki put kad idete na godišnji odmor  priuštite ga i svom djetetu kako bi i ono moglo napuniti baterije za nove izazove  koji dolaze . To vrijeme iskoristite  u maženju ,organizirajte svaki dan u detalje kako biste se mogli posvetiti djetetu ,a i sebi samima . organizirajte izlet ,posjet muzeju ili kazalištu ,istražite parkove i šume ,upoznajte svoje dijete i zbližite se s njim .

                                   (Napisala : Sanja Hajsek, magistra ranog i predškolskog odgoja )